Nye tilkaldeordninger

FacebooklinkedinmailFacebooklinkedinmail

its_a_dealTo nye lokalaftaler om tilkald for medarbejdere i henholdsvis BI & Analytics og TV & Datacenter er kommet på plads. Læs om hvorfor processen har trukket ud og find link til aftalerne


Nye tilkaldeordninger i BI & Analytics og TV & Datacenter

Vi har for nylig fået lokalaftaler om tilkald for medarbejdere i Drift, Netværk og Services, TV & Datacenter (ODNT) og i Business Intelligence & Analytics (HKB) på plads med TDC. Processen har trukket ud, fordi vi ikke har været enige med TDC i nogle specifikke punkter i aftalerne.

I aftalen om tilkald i Business Intelligence & Analytics (HKB) har vi savnet en mere præcis formulering af hvordan de vederlag der fremgår af aftalen skal reguleres, men vi blev til sidst enige om en formulering, som både TDC og vi kan acceptere.

I aftalen om tilkald i Drift, Netværk og Services, TV & Datacenter (ODNT) har vi haft svært ved at forstå, hvorfor der skal gælde forskellige principper for hvor mange tilkald pr. dag, den enkelte kollega kan blive honoreret for. Vi har ment, at det er rimeligt, at kollegaer i ODNT bliver honoreret efter samme principper som eksempelvis gælder i Business Intelligence & Analytics (HKB) og Udvikling & IT (OI). Vi er ikke lykkedes med at komme igennem med det synspunkt, men har aftalt at vi tager punktet op i forbindelse med en generel forenkling og harmonisering af lokalaftalerne, som vi netop er startet på.

Arbejder du i en afdeling med tilkaldeordning gælder det, at det er op til den enkelte i hvilket omfang man indgår i opgaveløsningen, hvis man bliver kontaktet uden for normal arbejdstid.

Begge aftaler kan ses her

Hvis du arbejder i en afdeling hvor der hyppigt er behov for håndtering af situationer, der kræver en indsats ud over den normale arbejdstid, og der pt. ikke er en lokalaftale, kan du enten tage fat i din leder eller din lokale tillidsrepræsentant.