Tjek om der fortsat sker indbetaling til pension fra din Fritvalgslønkonto

FacebooklinkedinmailFacebooklinkedinmail

Flere af os har i forbindelse med indførelsen af Fritvalgslønkontoen i sommeren 2020 bedt HR om, at der månedligt overføres penge fra kontoen til vores pensionsopsparing. Hvis du ikke inden udgangen af april 2021 har bekræftet overfor HR, at overførslen skulle fortsætte, er den blevet stoppet og pengene er i stedet indsat på din Fritvalgslønkonto. Ved at sammenligne din lønseddel fra april med den fra maj, kan du se om der er sket en ændring.

Hvis du ønsker at genoptage indbetalingerne og samtidigt ønsker at få det indestående, der nu står på kontoen, overført til din pension, kan sende du sende en mail til loncenterhelpdesk@tdc.dk, så hjælper de med at få det rettet.

HR har ændret praksis pr. 1. januar 2021, så alle der har givet besked om overførsel til pension efter den dato har en ‘fortsættende’ ordning og skal ikke gøre noget før I eventuelt ønsker at stoppe indbetalingerne.

Du kan læse mere om Fritvalgslønkontoen her